2008. 08. 01.

Robin Leach interjúja a csodával határos szabadulás után

A szokatlan, váratlan veszélyekkel és nehézségekkel teli szabadulása utáni percekben Criss ezt mondta: "Nem akartam meghalni. Soha nem fogom elfelejteni ennek a szabadulásnak a legrosszabb pillanatát -- és ez olyasvalami, amiről nem is akarok soha beszélni -- de most először kerekedett felül a félelem az adrenalinon. Nagyon keményen edzettem erre a bemutatóra. Fizikailag, mentálisan és lelkileg is készen álltam, de azt is tudtam, hogy bármi rossz előfordulhat. Élő adás volt, mindenki  láthatta -- és a dolgok rosszra is fordultak. De a varázslatos az volt, hogy élve kijutottam egy összedőlő épületből. A kudarc szóba sem jöhetett, ahogy azt már korábban is mondtam."


A vihar és az eső a Clearwater felett majdnem elmosta a mutatványt, de Criss nem akart csalódást okozni a rajongóinak. Néhányuk már két napja a helyszínen sátorozott. Hivatalos adatok szerint 50 000 ember gyűlt össze, plusz tévés csapatok nagy számban, akik közvetítettek.

Criss kiszabadította a kezét a bilincsekből, kirúgta az ablakot és három lakatot kinyitott a négyből, de nem sikerült neki a negyedik lakat a tetőre vezető feljárónál -- és a várakozó helikopter végül nélküle szállt el -- éppen azelőtt, mielőtt az 500 dinamitrúddal megrakott épület berobbant. 
A világ minden tájáról nézték az A&E tévécsatorna weboldalán az élő adást, Új-Zélandtól Latin-Amerikáig.

"Soha ilyen csöndben nem volt együtt még sehol többezer rajongó" mondta a műsor egyik producere. "Félelmetes volt látni ennyi embert teljesen szótlanul és olyan csendben, hogy hallani lehetett, ahogy Criss kirúgja az ablakot, és csörömpölnek az üvegszilánkok. Fent a hetedik emeleten."

Az épület a terv szerint, 20 másodperc alatt magába roskadt. 63 másodperccel később botorkált elő Criss a kőtörmelék alól. A Luxor fejesei és képviselői külön monitorokon figyelték, köztük Felix Rappaport is, a Luxor elnöke. "Könyörögtem neki, hogy ne csinálja. Az új Believe show-ja egy 100 milliós beruházás, de minden, amit elértem nála az annyi volt, hogy megígérte, óvatos lesz." A rendező, Serge Denoncourt hozzátette: "Ez a legveszélyesebb dolog, amit a szakmában eltöltött éveim alatt hallottam. Nem akartam, hogy megtegye. De ha egyszer a fejébe vesz valamit, azt meg is csinálja. Most annak örülök, hogy Criss mindenkinek megígérte, soha nem lesz többet ilyen veszélyes szabadulása."

Criss: "Nincs több szabadulás. Ennyi volt. A próbák során minden jól működött az időzítéssel és a lakatok kinyitásával -- de nem vártuk az esőt és a magas páratartalmat. Még a rádiós kommunikáció is megszakadt. Nem hallottam semmit, ezért kiáltanom kellett, hogy készen állok és indíthatják a detonátorokat. Ha rájuk várok, nem hallom meg a visszaszámláló jelzését. A lakatok nem okoztak problémát, de elkezdett esni az eső, miközben mentünk fel az erkélyre, hogy a rendőrfőnök megbilincseljen. Nem tudom, hogy az eső, a páratartalom, vagy valami más volt az oka, de miután kiszabadultam a bilincsből, nem tudtam kinyitni az első zárat. Túl sok időt vesztettem ott. Minden lakathoz volt egy vésztervem. Ezért kellett kirúgnom az ablaküveget, hogy bejussak az erkélyről az épületbe. De több másodperces késésben voltam ahhoz képest, ahol lennem kellett volna. Megtettem felfelé az utat a lépcsőkön a várakozó helikopter felé. Az első zár elég gyorsan kinyílt. És még mindig volt pár másodpercem, mielőtt a helikopter elrepült. De nem tudtam kinyitni a második lakatot és tudtam, hogy el fog repülni. "

"Megígértem édesanyámnak, hogy élve kijutok, azt kapod, amit látsz -- és kijutottam, amikor az épület összeroskadt. A nap végén úgy éreztem, 4500 tonna teher esett le a vállamról. A sok por és szétrepülő törmelék ellenére jól vagyok, és édesanyám is jól van már."

Criss sokkos állapotban botorkált elő a törmelék közül, amikor aggódó édesanyja és bátyjai a romok felé futottak. "Ez a legnagyobb szabadulás hősünk, Houdini óta," mondta a bátyja, J.D. "Ezzel vége is, mert nem lehet ezt a csodát felülmúlni."

Ha megtartja az édesanyjának tett ígéretét, akkor ez volt a legutolsó pánikkal teli szabadulása. Most az új Believe show megnyitójára koncentrál, amely gála premierje október 12-én lesz a Luxor színházában. 
Criss azt tervezi, hogy ma még Floridában marad, hogy görög barátait meglátogassa, aztán a ma este 6-os géppel visszarepül Vegasba.
"Holnap kora reggeltől próbálunk, és egész hétvégén is -- egészen a megnyitóig. Az új visszaszámlálás elindult, még 77 nap van hátra."




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése