2010. 10. 31.

Criss raktára és a megújult BeLIEve

A BeLIEve előadás második évfordulójára, a Halloween hétvégére, Criss átalakította az előadást. 40 új illúziót épített be, a táncosok és a sötét hangvételű történet trükkökkel együtt eltűnt, és a helyükre egy felturbózott, élő Mindfreaket varázsolt. Még két illúziót akar beletenni január elejéig, amikor elér az 1000. előadásig.

Az előadás átalakításának két éves folyamata során Criss beleépítette a nagy SZ-betűs szórakoztatást, és olyan messzire vitte az illúziók élő előadását, amilyen messzire emberileg lehetséges. Száz évvel ezelőtt a bűvészek eltüntettek, lebegtettek, eltűntek és felbukkantak. De most a BeLIEve előadás olyan módszerekkel dolgozik, amelyek forradalmiak ebben a művészeti ágban. Valóban, az előadás legtöbb illúziója még egyetlen más műsorban sem volt eddig látható, a technikai és technológiai követelmények miatt.

Criss a másodperc töredéke alatt eltűnik, majd felbukkan a nézők között. És igen, Criss élő előadásban sétál le a plafonról, ahogyan a Luxor tetején tette. Egy szempillantás alatt helyet változtat, eltűnik egy helyről, majd lehetetlen módon a színház másik részében bukkan fel. A levitációi romantikusak és rendkívüliek, szavakkal leírhatatlan, amikor egy vízszintesen elhelyezkedő festményből életre kel egy szépség. A kamerák néhol rá is közelítenek az eseményekre, pirotechnikai hatásfokozás is előfordul.
A közönség felugrál a helyéről, kiabál, állva tapsol, mintha egy rocksztár állna a színpadon.

Robin Leach elment Criss titkos raktárába, amely jól el van rejtve a kíváncsi szemek elől. Ismeretlen helyen áll, ipari épületek között, hihetetlen biztonsági intézkedésekkel védve. Ha nem olyanok az ember ujjlenyomatai, mint Criss-nek, el sem jut az első ajtóig se.
2787 négyzetméteres az épület, tele irodával és gyártórészleggel - itt készülnek a kellékek a tévéműsorban és a BeLIEve előadásban látható illúziókhoz. Itt tartja az összes trükk és műsor videófelvételeit is, megfelelő hőmérsékleten.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

November 1-től lehet kapni Criss bűvészdobozát, indításként 40 000 amerikai kiskereskedés polcán. Olyan áruházláncokban is kapható lesz majd a készlet, mint a Walmart, Toys R Us, Sears, K-Mart, Walgreens és a CVS. Criss fellép egy 30 perces szórakoztató, bemutató műsorban, amelyet a Luxorban forgattak; hálaadáskor kerül adásba "Ultimate Secrets" címmel.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Először engedte be a médiát a raktárába. Criss jobb szeme megsérült, ezért volt rajta végig napszemüveg (26-án egy kényszerzubbonyos szabadulás közben). Leült az asztalához, amely átlátszó üvege alatt egy óraszerkezet működik.

Robin Leach: Jön az 1000. előadás, és tetőtől-talpig átalakítottad a műsort, százszázalékig megváltoztattad a régit.

Criss Angel: Ez a show állandóan növekedik és változik, és ez továbbra is így lesz, egészen az utolsó előadásig, ami innentől számítva nyolc év múlva lesz. A BeLIEve teljesen más lett azóta, mióta először volt ruhapróbánk. Most majd' 40 illúzió van benne, több, mint bármely más, illúziót tartalmazó műsorban, ilyet nem fogsz látni sehol máshol. A bűvészet berkein belül csak hét dolgot lehet megtenni, valamit el lehet tüntetni és elővarázsolni, szétszabni és újra összerakni, de végül mi  valóban az új technológiákat felhasználva, kifinomult szinten mutatjuk be minden előadás során a közönségnek. Felöleltük a bűvészet történelmét és megalkottuk a legforradalmibb illúziókat és mutatványokat, amelyek manapság kivitelezhetőek. Egész egyszerűen nem lehet olyat látni sehol máshol a világon, mint amit én csinálok az előadásban.

RL: Kérlek, magyarázd el, miért tartott olyan sokáig azoknak a változtatásoknak a kidolgozása, amelyek egy Cirque műsorból Mindfreak műsort csináltak. Miért volt a bűvészet, az illúziók beépítése és megalkotása ilyen időigényes folyamat? Egy átlagember azt mondja, rendben, biztos megváltoztattad, de miért nem ilyen volt már a legelején? Mennyi ideig tart, amíg egy ötlet eljut a kivitelezésig?

CA: Nagyon gyorsan történhet, ha olyat teszel, amilyet már megtettek azelőtt is. Csak elmész egy bűvészboltba, vagy egy kivitelezőhöz és bevásárolsz, ahogyan a legtöbb bűvész, de én nem ezt akartam. A Mindfreak tévéműsorban és a BeLIEve színpadi előadáson olyan dolgokat akarok bemutatni, amilyet az emberek ezelőtt még sohasem láttak. Ez a folyamat nagyon bonyolult. Nagyon nagy kihívás, és sosem lehet tudni, mennyi ideig tart -- hónapokig, vagy évekig. Ez a fejlődés folyamata: fogni egy koncepciót, kidolgozni a fejedben a módszert, papírra vetni, majd lemodellezni. Aztán, amikor úgy tűnik, a legmesszemenőbbekig ki van dolgozva, akkor jönnek a próbák kicsiben. Mindez szakaszokból áll. 
Például, a kényszerzubbonyos rész egy évvel ezelőtt ki lett véve a műsorból, mert át akartuk tenni a színház közepére, hogy a közönség feje fölött lógjak, 8 sorral hátrébb a színpadtól, 15 méter magasan, 5 emelet magasságban; erre azt mondod, 'Ó, ez nem nagy ügy.' De emlékezz vissza, a Luxorban vagyunk, és mivel a közönség fölött történik, nagyon sok időbe telt, mire megvoltak az engedélyek a gépesítéshez és a mechanika kidolgozásához. Annak folyamata, hogy hihetetlen élményt nyújtsak a közönségnek forradalmi illúziókkal, és a lehető legbiztonságosabb legyen, rendkívüli vállalkozás.
A folyamat mindig más. Vannak dolgok, amelyekről azt hiszem, gyorsabban fognak haladni, és hosszabb időt vesznek igénybe, és aztán vannak olyanok, amelyekről azt hiszem, hogy két évig is eltartanak az engedélyek és a pirotechnika miatt. Szóval, sok dologra, amit már a kezdetektől meg akartam valósítani, nem voltunk képesek. Most, két elem kivételével minden benne van a műsorban, az egyik jövő héten már szintén benne lesz, a másik egy hónap múlva. Az első egy elképesztően látványos elem, amit mi a Fantasy Factory-hoz való visszanyúlásnak hívunk. A másik a csontvázas motorommal kapcsolatos, a 'The Enemy'-vel, ami látható volt a Mindfreak ezen évadában is. Lehetetlen körülmények között fog előbukkanni és eltűnni a színpadon. Emiatt nagyon izgatott vagyok, és éppen most zajlik a kidolgozása, ahogy itt beszélgetünk. Senki nem fogja elhinni, amit elértünk és nem fogja tudni, hogyan csináltuk.

RL: Ez a 40 illúzió -- van köztük olyan, ami benne volt az eredeti műsorban? Mit tettél hozzá? Mit vettél ki belőle?

CA: Az eredeti műsorban a koncepió az volt, hogy elmesélünk egy történetet. Azt hiszem, ez fantasztikusan működött volna bárki mással rajtam kívül. Az emberek Mindfreaket akartak. Azt akarták látni, amit a tévében csinálunk. Ez a színház törvénye. Nem számít, ki mit gondol; csak az, amit a közönség gondol és akar. Művészként és élő műsor előadójaként ott kell lennem a színpadon és összhangban lenni azzal, amit a közönség gondol és mond nekem, és ez az az irány, ami felé mentünk.

Nagyon szerencsés voltam, hogy a Cirque azt mondta nekem egy évvel ezelőtt, 'Criss, itt vannak a kulcsok, most te vagy a műsor rendezője, te vagy a műsor írója.' Teljhatalmat adtak nekem, és az eredmény bámulatos lett. A közönség számára többet nyújtok önmagamból és abból, amit a tévében láttak. Egy olyan élménnyé vált, amelynek során hihetetlen illúziókat látnak velem. Olyan dolgokat láthatnak, amelyek megnevettetik őket, izgalomba hozzák őket, amelyek félelmetesek és nagyon veszélyesek. Egy kis mikromágiát is belecsempésztem, olyan dolgokat, amelyeket láttak már tőlem a tévében, és most élőben, a szemük előtt láthatják.
Fogok öt borotvapengét, megmutatom nekik, hogy élesek, és mindegyiket beveszem a számba. Néhány napja valóban meg is vágtam magam. Lehet látni bűvészeket tűvel és borotvapengével, de én olyan módszerrel dolgozom, hogy ezek nem színházi kellékek, nem műpengék, hanem valódiak. Minden alkalommal veszélynek teszem ki magam, amikor néhány ilyen mutatványt végzek, akár a közönség feje felett lógva, akár a színpadon. Most rengeteg veszélyes mutatványunk van, amely során bármi elsülhet rosszul is. Már volt, hogy két emeletnyit zuhantam és a színpadon kötöttem ki, szóval tisztában vagyok a veszélyekkel.

Mindent egy lapra teszek fel! Azt hiszem, ez az, amitől felmegy az adrenalinszintem és ezért lelkesedem előadóként. Összpontosítanom kell és tennem kell a dolgom, különösen, hogy az emberek a nehezen megszerzett pénzüket arra költik, hogy engem megnézzenek, szóval a hihetetlen csapat és jómagam arra törekszünk, hogy a legjobb szórakozást nyújtsuk, hogy újra vissza akarjanak jönni. És vissza akarnak.
Valóban felráztam, és teljesen megváltoztattam az műsor ütemét. Most olyan, mint egy rockkoncert. Rengeteg hihetetlen illúzió van benne. Nem csak egyedül funkcionálnak, az összes együtt alkot egy teljes élményt. A kettévágós mutatvány új változata sokkal drámaibb és láthatóbb, és sokkal nagyobb meglepetés van a végén. Alapvetően mindent újraalkottam. Az egész műsort, elejétől-végig. Megőrültem az új illúziókért, de azért is, ahogy a teljes élményt egy közös szál fűzi össze.

RL: Mi jön ezután?

CA: Perfekcionista vagyok, szóval, még sok minden. Soha nem fogom elérni a tökéletességet, így ez a számomra arról szól, hogy a BeLIEve a lehető legjobb műsor legyen, egészen az utolsó előadásig. Egy lehetséges következő Mindfreak évadról is beszélgettünk -- a hetedikről. Ehhez próbálok egy másik ötlettel előállni, mert nagyon bonyolult egyszerre ennyi projekten dolgozni. Benne lennék negyedévenkénti különkiadásokban is. Ez lehetővé tenné, hogy a tévében is jelen legyek a Mindfreakkel, és azt is, hogy máson dolgozzak és az élő előadásomra koncentráljak, és új projektekbe kezdjek. Szeretnék azzal az egy szórakoztató médiummal is foglalkozni, amelyet még nem fedeztem fel. Sok ötletem van, amit meg akarok valósítani.
RL: Szóval, most már teljesen elégedett vagy a BeLIEve-vel?

CA: Régebb óta vagyok színpadi előadó, mint televíziós. Számomra az élő az, ami számít. Minden egyes este, amikor színpadra lépek, őszinte izgatottságot érzek. Imádom előadni, mert nagyon büszke vagyok rá. Nem azt hiszem, hogy a világon mindenki szeretni fogja minden egyes részét, de abban mindenki egyetért, hogy egy hihetetlenül szórakoztató műsorunk van, nem fogható semmihez, amit valaha a bűvészvilágban eddig előadtak. Több jegyet adunk el erre az előadásra, mint a világon bármely más bűvészműsorra.

Az volt a mantrám, hogy ezt a műsort addig fejlesszem és növeljem, amíg ezt a hihetetlen élményt nem nyújtja. Ez a kemény munka és szenvedély, és a Cirque támogatása volt az, amiatt képes voltam bővíteni, fejleszteni és átalakítani az előadást írójaként és rendezőjeként, alkotóként és előadóként. Nagyon örülök, hogy mindig megvolt a szenvedélyes hozzáállásom és a hajtóerő, a kitartás, hogy kitaláljam a dolgokat. Minden műsor fejlődik, mert megvan a maga akadálya és kihívása.
A Cirque nem követi a trendet, nem azt teszi, amit már előtte megtettek. A Cirque feszegeti a határokat, és próbálja felfedezni és próbálja megalkotni azt az élményt, amely a közönség számára általában nem elérhető, és ez az, ami miatt a Cirque annyira sikeres. Az összes műsoruk fejlődött, kibontakozott és átalakult, mert annyira érezheti magáénak az ember, amennyire ő maga akarja, de egészen addig, amíg nem áll a közönséggel szemben, nincs igazán ötlete, mi az ami működik és mi nem.
A BeLIEve-vel az első naptól kezdve a legjobb szándékom volt. Mint mindannyiunknak. Bizonyos szempontból, meg kellett értenem és növekednem kellett és erősebbé kellett válnom. Művészként és emberként az a lehetőség, amit a Luxor elnöke, Felix Rappaport nyújtott nekem, amit a Cirque nyújtott nekem, és legfőképpen, amit a közönség adott nekem, biztosította, hogy mindig keményen dolgozzak, hogy a legjobb előadást nyújtsam, amire csak képes vagyok. Nélkülük még mindig otthon lennék Long Islanden édesanyám dolgozószobájában, és arról álmodoznék, hogy Vegasban lépek fel, ahelyett, hogy valójában azt tenném.

RL: Mikor adott a Cirque szabad kezet a show-hoz?

CA: Talán egy évvel ezelőtt volt. Soha nem fogom elfelejteni Gilles Ste-Croix-t. Elképesztő tehetség. Voltak köztünk nézeteltérések, de még jobban tisztelem, mióta nemrég eljött az előadásra. Azt mondta nekem, 'Criss, tévedtem, azt hittem, ez egy Cirque du Soleil show Criss Angellel, pedig nem az. Ez egy Criss Angel show a Cirque du Soleil-jel.' És azzal, hogy ezt mondta, megerősített mindenben, amit tettem. Ez van, amikor egy nagy ember ilyet mond, és jobban tisztelem Gilles-t ezért, mint azt valaha is tudni fogja.

| Forrás |  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése