2013. 05. 15.

Az Illúzió Urai


Criss a Fremont Streeten, 2013. május 9. 

Múlt héten túlélte a veszélyes bemutatót a Fremont Streeten, amely során tökéletesen megjósolta, milyen sorrendben fog a hat, nézők által véletlenszerűen kiválasztott kard lezuhanni. Az adott nézőt egy labda eldobásával sorsolták ki.

Criss: "Az új sorozathoz egészen elképesztő mutatványokat forgatunk. Ez az eddigi legütősebb munkám. A Spike TV-n ősszel induló sorozatom forgatása miatt sokkal elfoglaltabb vagyok, mint valaha. Ezek nonstop 18 órás munkanapok. Tudtam, mibe vágok bele, de valóban megtenni már más dolog. Az új sorozat meg fogja mutatni honnan jöttem és merre tartok, és a különbség figyelemre méltó. Az emberek le lesznek taglózva."

A 12 hétig tartó forgatás során több, mint 100 bonyolult és veszélyes mutatványt vesz fel. Jelenleg a harmadik hétnél jár. A múlt heti lezuhanó kardos, “Lord of Illusions Death Premonition” című részhez felvett jelenetekkel kapcsolatban a Spike TV főnöksége így vágott vissza a kritizálóknak:
"A bemutatót, amit Criss az új tévésorozatához alkotott meg, maga Clive Barker, az 'Illúzió Ura' inspirálta. Hatalmas támogatója Criss-nek, már a '90-es évek óta. Mr. Barker eredetileg 1995-ben vette fel a kapcsolatot vele, hogy dolgozzanak együtt a ‘Lord of Illusions/Illúzió urai' című filmen. Nem sokkal ezután Mr. Barker vette fel a hangját Criss albuma, a ‘System 1 in the Trilogy' első, Come Alive című dalának intrójához. Két évtizede ezt mondta: 'Criss Angel rendkívüli, a képzelettel játszó bűvészet látványos keveréke. Ez a jövő, amely nem tud elég gyorsan eljönni.' 

Mielőtt Criss egyáltalán elkezdte volna ennek a bemutatónak az alkotói folyamatát, felkereste Mr. Barkert és teljes mértékű hozzájárulást kapott tőle az előtte való tisztelgéshez. Mr. Barker ehhez az illúzióhoz leforgatott egy bevezetőt is, amely majd a Spike TV-n lesz látható az epizódban. Criss az egyetlen bűvész, akinek Clive engedélyt adott arra és áldását adta rá, hogy újraalkossa ezt a bemutatót, és Mr. Barker engedélye nélkül senki más nem adhatja elő. Végül Clive ezzel az  állítással összegezte a legjobban: 'A való világban Criss az Illúzió Ura!'"

[Clive Barker angol író, filmrendező. | Wikipédia cikk róla]

Criss: "Megadta nekem a jogokat, és úgy keltettem életre, mint ahogyan a filmben volt ábrázolva. Óriási sikernek bizonyult szó szerint emberek ezreivel, akik megjelentek hogy szemtanúi legyenek. Nagyon drámai volt és hozzá fog járulni egy elképesztő epizódhoz. Igazán jól sikerült a tévéműsorhoz.
Csodálatos, hogy Clive Barker, a horrorfilmek királya benne van, és hogy ennyire támogat engem ebben. Bárki más, aki bármi ilyesmit csinál ezzel az ábrázolásmóddal, Clive engedélye nélkül teszi. Ehhez felkerestem Clive-ot és ő megadta nekem a megfelelő engedélyt.
Ha felmész a weboldalamra és körülnézel a filmeknél, látni fogod Clive Barker videóját, amit nekem vett fel. A mutatvány, amelyet újraalkottam, az 1995-ös filmben volt látható. Azt mondani, hogy elloptam, teljességgel őrültség, mert megkaptam az engedélyt, hogy az eredeti film alapján életre keltsem. 
Hat kard lógott a testem fölött és meg kellett jósolnom, amit meg is tettem néhány nappal előtte, hogy milyen sorrendben fognak leesni a kardok. A kardokat a Fremont Streeten élőben, véletlenszerűen választották ki a nézők, egy nő bedobott egy labdát többezer ember közé. Valaki kiválasztott egy számot 1 és 6 között. Minden számhoz hozzá volt rendelve egy kötél, amely azt a bizonyos kardot tartotta. 
A közönség amilyen sorrendben mondta a számokat, olyan sorrendben estek le a kardok. Helyesen kellett megjósolnom, hogy a tömeg előtt megmentsem az életem. Azt álmodtam, hogy az lesz a sorrend, és ha igaz, akkor biztonságban leszek. Ha nem és egyet is eltévesztettem, a kard átdöfhette volna a szívemet.
Lényegében ott feküdtem és a kardok szó szerint centikre landoltak a testemtől. Az egyik öt méter magasan lógott közvetlenül a szívem fölött. A következő kérdéses dolog az volt, hogy még ha helyes is a feltételezésem a sorrenddel kapcsolatban, számolnom kellett a széllel és az időjárással. A legenyhébb széllökés miatt is felnyársalódhattam volna. Két dologgal kellett foglalkoznom: helyesen kellett megjósolnom a sorrendet és olyan külső tényezőkkel kellett számolnom, mint az időjárás és a a szél. 
A végén két kard maradt a levegőben lógva. 50-50 százalék volt rá az esély, hogy a hölgy a jót, vagy a rosszat választja; szerencsére meggondolta magát és végül a másikat választotta, a kard leesett és nem talált el. Az utolsó kard ott maradt a szívem felett lógva. Leszálltam az asztalról és szabadon eresztettem a kardot, hogy megmutassam, valóban szó szerint átdöfte volna a szívemet. 
A bemutató drámaiságát speciálisan a tévé számára építettük fel, ezért néhány kritikus rögtön azt mondta, eltoltam és rosszul sült el. De ez így volt megtervezve, és ők nem értik a televíziózást, nem is szerepelnek benne. Kellett bele ez a felcsigázás és az izgalom a reklámszünet előttre, mielőtt a műsor utolsó 6 percében lehullanak a kardok.
Egész idő alatt hinnem kellett a képességemben és a tehetségemben. Feküdtem az asztalon és imádkoztam, mintha halott lennék mindjárt, de nem haltam meg.

A kaotikus forgatási munkálatok miatt a Loyal Saturday heti élő adása szünetelni fog őszig.

Most pénteken a Luxorral szembeni Festival Parkban nagyobb kockázatot fog vállalni. A szeme és az arca le lesz ragasztva. Felemelik 5-10 emelet magasságba, ahol egy I-acél gerenda egyik végéről átsétál a másikra. Középen át kell jutnia egy olyan részen, ahol majdnem 61 centi hiányzik a gerendából. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése